خدمات پرستاري و پزشكي در منزل درمان نو خدمات پرستاري و پزشكي در منزل درمان نو .

خدمات پرستاري و پزشكي در منزل درمان نو

بيماري آلكاپينوري چيست؟ چه علائمي دارد؟

بيماري آلكاپيتونوري چيست؟

آلكاپينوري يك بيماري خلقي است كه باعث ضعف و كاهش قدرت عضلات مي‌شود، در علامت هاي اين بيماري با خدمات پزشكي و درماني در محل قابل ارائه و اجرا مي باشد، اين بيماري اغلب در كودكي ظاهر مي‌شود و ممكن است با مشكلات حركتي و عضلاتي همراه باشد، علايم آلكاپينوري ممكن است شامل ضعف عضلات، مشكلات در حركت، اختلالات در تعادل و كوتاهي عضلات باشد. اين بيماري نياز به مراقبت‌هاي پزشكي دارد و درمان آن معمولاً شامل فيزيوتراپي، تمرينات توانبخشي و در برخي موارد داروها است.

مهم ترين علائم آلكاپينوري چيست؟

علائم آلكاپينوري مي‌تواند شامل موارد زير باشد:

1. ضعف عضلات، به ويژه در اندام‌هاي پاييني مانند پاها.

2. مشكلات در حركت، از جمله مشكلات در راه رفتن يا حركت كردن.

3. كوتاهي عضلات، كه ممكن است باعث مشكلات در انعطاف و حركت اندام‌ها شود.

4. كاهش قدرت عضلات، كه ممكن است باعث مشكلات در انجام فعاليت‌هاي روزمره شود.

5. اختلالات در تعادل و پايداري، كه ممكن است باعث سقوط‌ها يا زخم‌هاي تناوبي شود.

همچنين ممكن است شدت و نوع علائم بر اساس هر فرد متفاوت باشد و ممكن است در طول زمان تغيير كند. در صورت تشخيص هر يك از اين علائم، مشاوره با پزشك متخصص مناسب اهميت دارد.

راه كار هاي تشخيصي در بيماري آلكاپينوري چيست؟

تشخيص آلكاپينوري معمولاً توسط يك پزشك تخصصي، مانند يك پزشك نورولوژيست يا فيزيوتراپيست، قابل انجام است. روش‌هاي تشخيصي ممكن است شامل:

1. ارزيابي باليني علائم و علايم فيزيكي، از جمله بررسي عملكرد عضلات و حركت‌ها.

2. آزمون‌هاي عصبي و عضلاني، از جمله آزمون‌هاي عملكرد عضلات و آزمون‌هاي عصبي.

3. تصويربرداري مانند ام‌آرايش و اسكن‌هاي مغزي، كه ممكن است براي اطمينان از علت علائم استفاده شود.

پس از تشخيص، پزشك مي‌تواند برنامه‌اي براي مديريت و درمان شامل فيزيوتراپي، داروها يا ديگر روش‌هاي توانبخشي ترتيب دهد.

از عوارض مهم بيماري آلكاپينوري به چه مواردي مي توان اشاره نمود؟

عوارض آلكاپينوري ممكن است شامل:

1. مشكلات حركتي: افراد مبتلا به آلكاپينوري ممكن است دچار مشكلاتي در حركت و راه رفتن شوند كه مي‌تواند تا محدوديت‌هاي فعاليتي منجر شود.

2. كاهش كيفيت زندگي: به دليل مشكلات حركتي و عضلاني، كيفيت زندگي فرد مبتلا به آلكاپينوري ممكن است كاهش يابد.

3. اختلالات تعادل: عضلات ضعيف ممكن است باعث افزايش خطر افتادن و زخم‌هاي تناوبي شود.

4. مشكلات تمايلي: كوتاهي عضلات ممكن است باعث مشكلات در تمايلات و قدرت اجراي فعاليت‌هاي روزمره شود.

5. تحت درمان قرار گرفتن: افراد مبتلا به آلكاپينوري ممكن است نياز به درمان‌هاي طولاني مدت داشته باشند كه مي‌تواند براي آنها مشكلاتي ايجاد كند.

اين عوارض نشان دهنده اهميت تشخيص زودهنگام و مديريت مناسب آلكاپينوري است.

راه كار هاي درماني در بيماري آلكاپينوري چيست؟

بيماري آلكاپينوري چيست؟

درمان آلكاپينوري ممكن است شامل:

1. فيزيوتراپي: تمرينات فيزيكي و توانبخشي مي‌تواند به بهبود عملكرد عضلات و حركت كمك كند.

2. داروها: برخي داروها مي‌توانند به كنترل علائم مانند تشنج‌هاي عضلاني كمك كنند.

3. وسايل كمكي: استفاده از وسايل كمكي مانند قرقره، اسكوتر يا وسايل كمكي ديگر مي‌تواند به افراد كمك كند تا مستقل‌تر و ايمن‌تر حركت كنند.

4. تغذيه مناسب: رعايت يك رژيم غذايي سالم و مناسب مي‌تواند به حفظ عملكرد عضلات و انرژي كمك كند.

5. مراقبت‌هاي پزشكي مكمل: مثل توانبخشي از طريق ماساژ، ارتوزهاي خاص و درمان‌هاي تكميلي ديگر.

به هر حال، هر درماني بايد بر اساس شدت علائم، نيازهاي فردي و توصيه‌هاي پزشك تعيين شود.

مراقبت هاي لازم در بيماري آلكاپينوري چيست؟

براي مراقبت از فرد مبتلا به آلكاپينوري، مي‌توانيد اين نكات را در نظر بگيريد:

1. مشاوره با پزشك: مشاوره با يك پزشك تخصصي براي تشخيص دقيق و برنامه درماني مناسب بسيار اهميت دارد.

2. فيزيوتراپي: انجام تمرينات فيزيكي توسط يك فيزيوتراپيست متخصص مي‌تواند به بهبود عملكرد عضلات و حركت كمك كند.

3. توانبخشي: انجام تمرينات توانبخشي منظم و مداوم با توجه به راهنمايي پزشك و فيزيوتراپيست، مي‌تواند به تقويت عضلات كمك كند.

4. مراقبت‌هاي خودي: فراهم كردن محيطي ايمن و آسان‌تر براي حركت و زندگي روزمره، مانند استفاده از وسايل كمكي و افزايش دسترسي به امكاناتي مانند نرده‌ها و درز گاه‌ها.

5. حمايت از رواني: ارائه حمايت و اطمينان به فرد مبتلا به آلكاپينوري، همراهي او در مواجهه با چالش‌ها و ارائه اطلاعات مناسب به او و خانواده‌اش مي‌تواند موثر باشد.

مراقبت‌هايي كه فراهم كنيد بايد بر اساس نيازهاي ويژه فرد و توصيه‌هاي پزشك تنظيم شود.

جمع بندي و گرفتن نتايج نهايي

به طور خلاصه، آلكاپينوري يك بيماري خلقي است كه باعث ضعف و كاهش قدرت عضلات مي‌شود. علايم آن شامل ضعف عضلات، مشكلات در حركت، كوتاهي عضلات و اختلالات در تعادل است. تشخيص آلكاپينوري توسط پزشك تخصصي صورت مي‌گيرد و درمان شامل فيزيوتراپي، داروها و مراقبت‌هاي پزشكي مكمل است. مراقبت از افراد مبتلا به آلكاپينوري شامل مشورت با پزشك، فيزيوتراپي، توانبخشي، استفاده از وسايل كمكي و حمايت رواني مي‌شود


برچسب: درمان.درمان در منزل.خدمات درماني.شركت هاي پرستاري.شركت هاي خدمات پزشكي.درماني.بيماري ها،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۱۴:۱۸ توسط:فريد انصاري موضوع: نظرات (0)

What-is-Addison's-disease

بيماري آديسون چيست؟

بيماري آديسون يك اختلال در كاركرد كورتزول طبيعي در بدن است كه باعث كمبود هورمون هاي كورتيكواستروئيد مي‌شود، شما عزيزان هرگاه تمايل به دريافت خدمات درماني در منزل براي سركوب علائم اين بيماري داشتيد مي توانيد اقدام نماييد، اين ممكن است به علت آسيب به غده‌هاي كامياب آدرنال يا كمبود توليد هورمون هاي مرتبط با فعاليت آنها اتفاق بيافتد، علائم بيماري آديسون ممكن است شامل خستگي، ضعف عضلات، كاهش وزن، افزايش حساسيت به سرما، تاري ديد، افسردگي، و افزايش فشار خون باشد. درمان معمولاً شامل جايگزيني هورمون‌هاي كورتيكواستروئيد مانند هيدروكورتيزون است.

 مهم ترين علائم بيماري آديسون چيست؟

علائم بيماري آديسون ممكن است شامل:

1. خستگي شديد و احساس ضعف عمومي.

2. كاهش وزن بدون دليل آشكار.

3. افزايش حساسيت به سرما.

4. افزايش ترشح پيشينه ملتحمه (پيشينه رنگ ابي تيره در دهان).

5. تاري ديد يا افت ديد.

6. افسردگي يا اضطراب.

7. فشار خون پايين.

8. اختلال در ضربان قلب.

9. افزايش فشار خون در واكنش به استرس.

10. احساس اضطراب يا سردرد.

اين علائم مي‌توانند به طور تدريجي ظاهر شوند و در برخي از موارد به شدت افزايش يافته و به وضوح قابل تشخيص باشند، در حالي كه در موارد ديگر ممكن است ظاهر نشوند يا ناشناخته بمانند.

راه كار هاي تشخيصي بيماري آديسون چيست؟

تشخيص بيماري آديسون معمولاً توسط پزشك بر اساس تاريخچه باليني، امتحان فيزيكي، آزمايشات خون و تست‌هاي هورموني انجام مي‌شود. آزمايشات خون معمولاً شامل اندازه‌گيري سطوح هورمون‌هاي مرتبط با كورتزول و آلدوسترون مي‌شود. تست‌هاي هورموني معمولاً شامل آزمايش stimulation با ACTH است كه نشان‌دهنده واكنش غده‌هاي آدرنال به استيمولاسيون هورمون ACTH مي‌باشد. اگر سطوح هورمون‌ها پايين و واكنش به ACTH مختل باشد، ممكن است تشخيص بيماري آديسون قطعي شود.

از مهم ترين عوارض بيماري آديسون به چه مواردي مي توان اشاره نمود؟

بيماري آديسون مي‌تواند به عوارض جدي منجر شود اگر درمان مناسب اعمال نشود. برخي از عوارض شامل:

1. بحران آديسون: وضعيت اورژانسي است كه ناشي از كمبود ناگهاني هورمون‌هاي كورتيكواستروئيد است كه مي‌تواند به كما و حتي مرگ منجر شود.

2. كم خوني: كاهش توليد خون و اختلال در عملكرد آن ممكن است باعث كم خوني شود.

3. اختلالات الكتروليتي: كمبود هورمون‌هاي كورتيكواستروئيد مي‌تواند منجر به ناهنجاري‌هاي الكتروليتي مانند كاهش سطح سديم و افزايش سطح پتاسيم در خون شود كه ممكن است عوارض جدي براي قلب و ساير اعضاي بدن داشته باشد.

4. افزايش خطر ابتلا به عفونت: سطح كم هورمون‌هاي كورتيكواستروئيد باعث ضعف سيستم ايمني مي‌شود و مي‌تواند منجر به افزايش خطر ابتلا به عفونت‌ها شود.

5. كاهش قدرت عضلات و استخوان‌ها: كمبود هورمون‌هاي كورتيكواستروئيد مي‌تواند باعث ضعف عضلات و كاهش استحكام استخوان‌ها شود.

اهميت تشخيص زودهنگام و درمان مناسب براي جلوگيري از عوارض جدي بيماري آديسون بسيار مهم است.

درمان بيماري آديسون به چه شكلي است؟

درمان بيماري آديسون اغلب شامل جايگزيني هورمون‌هاي كورتيكواستروئيد مي‌شود. اين درمان ممكن است شامل مصرف داروهايي مانند هيدروكورتيزون يا پردنيزولن باشد. اين داروها به عنوان جايگزين براي هورمون‌هاي كورتيكواستروئيد طبيعي در بدن عمل مي‌كنند و علائم بيماري را كنترل مي‌كنند.

پزشك ممكن است نياز به تنظيم دقيق دوز دارو داشته باشد و ممكن است بر اساس وضعيت باليني فرد، دوز دارو تغيير كند. همچنين، در شرايط استرسي مانند بيماري‌ها يا آسيب‌هاي جسماني، ممكن است نياز به افزايش دوز داروها باشد، همچنين افراد مبتلا به بيماري آديسون بايد آموزش‌هايي در مورد نحوه مديريت واكنش به شرايط استرسي مانند بيماري، جراحي يا تراوايي دريافت كنند. اين شامل تغيير دوز دارو، مصرف داروهاي اضافي در شرايط استرسي، و مشاوره پزشك در مورد رژيم غذايي و فعاليت‌هاي ورزشي است.

رعايت رژيم غذايي در بيماري آديسون چيست؟

رژيم غذايي براي افراد مبتلا به بيماري آديسون مي‌تواند موارد زير را شامل شود:

1. مصرف غذاهاي با سطوح مناسب از نمك: افراد مبتلا به بيماري آديسون ممكن است نياز به مصرف بيشتر نمك داشته باشند، زيرا كمبود هورمون‌هاي كورتيكواستروئيد مي‌تواند باعث افزايش افزايش پتاسيم و كاهش سديم در خون شود. مصرف غذاهايي مانند سوپ‌ها، سس‌ها، و خوراكي‌هاي حاوي نمك مي‌تواند كمك كننده باشد.

2. مصرف غذاهاي با غلظت قند معقول: مصرف غذاهاي با غلظت قند مناسب مي‌تواند كمك كننده باشد تا سطح قند خون در حد مطلوبي باقي بماند.

3. مصرف مواد غذايي با مقدار مناسبي از پروتئين: مواد غذاييي مانند گوشت، ماهي، مرغ، تخم مرغ، لبنيات و سويا مي‌توانند منابع خوبي از پروتئين باشند كه براي حفظ سلامتي عضلات مفيدند.

4. مصرف مواد غذايي با ويتامين C و آهن: مصرف مواد غذاييي كه حاوي ويتامين C و آهن هستند مي‌تواند كمك كننده باشد تا كم خوني كه ممكن است ناشي از بيماري آديسون باشد، كنترل شود. مثالهايي از اين مواد شامل مركبات، ميوه‌هاي تيره رنگ، سبزيجات و مواد غذايي غني از آهن مانند گوشت قرمز، جگر و لوبيا مي‌شوند.

مهم است كه افراد مبتلا به بيماري آديسون با پزشك خود مشورت كرده و رژيم غذايي خود را بر اساس نيازهاي خود و توصيه‌هاي پزشك تنظيم كنند.

جمع بندي و گرفتن نتايج نهايي

بيماري آديسون يك اختلال در كاركرد غدد آدرنال است كه منجر به كمبود هورمون‌هاي كورتيكواستروئيد مي‌شود. علائم آن شامل خستگي، ضعف عضلات، افزايش حساسيت به سرما و افسردگي است. تشخيص آن توسط پزشك با استفاده از تاريخچه باليني، امتحان فيزيكي و آزمايشات خون قابل انجام است. درمان اين بيماري معمولاً شامل جايگزيني هورمون‌هاي كورتيكواستروئيد و مديريت استرس است. رژيم غذايي مناسب براي افراد مبتلا به آديسون شامل مصرف منابع سالم از نمك، پروتئين، و ويتامين‌هاي مهم مانند ويتامين C و آهن مي‌باشد. اين موارد بايد با راهنمايي و مشورت پزشكي انجام شود.


برچسب: شركت هاي خدمات پرستاري.خبر هاي سلامت.ارائه خدمات پرستاري در منزل.درمان در منزل،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۴۳:۲۲ توسط:فريد انصاري موضوع: نظرات (0)

What-is-Asakis-disease

بيماري آسكاريس

بيماري آسكاريس يا انگل كرم انگليسي موجب عفونت دستگاه گوارش است و بوسيله كرمي به نام آسكاريس لومبريكوئيدس ايجاد مي‌شود، علائم اين بيماري با استفاده از دهيدره كردن بيمار از طريق سرم تراپي در منزل و خدمات پرستاري قابل رفع و اجرا مي باشد،  اين كرم در روده باريك ساكن مي‌شود و مي‌تواند به عوارضي مانند درد شكم، اسهال يا يبوست، خستگي و كاهش وزن منجر شود.

مهم ترين علامت هاي بيماري آسكاريس چيست؟

علائم بيماري آسكاريس ممكن است شامل درد شكم، افزايش حجم شكم، استفراغ، عفونت‌هاي مزمن ريه، كاهش وزن، و زخم‌هاي پوستي در اطراف مقعد باشد. درمان اين بيماري معمولاً با داروهاي ضدانگل مانند آلبندازول يا مبندازول انجام مي‌شود، اما در موارد شديدتر، ممكن است نياز به جراحي باشد. همچنين بهبود سطح بهداشت و شستشوي دست منظم مي‌تواند از انتقال عفونت به ديگران جلوگيري كند، از علائم مهم اين بيماري مي توان:

1. درد و ناراحتي در قسمت پاييني شكم

2. افزايش حجم شكم

3. استفراغ

4. عفونت‌هاي مزمن ريه، مانند سرفه و خلط

5. كاهش وزن ناشي از كاهش جذب مواد غذايي در روده

6. اختلالات در گوارش مانند اسهال يا يبوست

7. تشنج در موارد شديدتر

8. ممكن است در موارد خاص خروج كرم‌هاي زنده از مدفع مشاهده شود.

راه كار هاي پيشگيري از بيماري آسكاريس چيست؟

براي پيشگيري از بيماري آسكاريس، مهم است كه به موارد زير توجه كنيد:

1. شستشوي دست منظم با آب و صابون پس از استفاده از دستشويي و قبل از خوردن غذا.

2. خوردن مواد غذايي كاملاً پخته و طبخ شده به‌خصوص گوشت، ماهي و مرغ.

3. اجتناب از تماس با خاكي كه ممكن است آلوده به انگل باشد، مانند خاك حاوي مدفوع حيوانات.

4. انجام به‌روزرساني‌هاي دوره‌اي درمان دارويي براي افرادي كه در مناطقي با شيوع بالاي بيماري زندگي مي‌كنند.

5. توجه به بهداشت فردي و عمومي در محل زندگي و كار.

با رعايت اين موارد، مي‌توانيد از ابتلا به بيماري آسكاريس جلوگيري كنيد.

مهم ترين عوارض بيماري آسكاريس چيست؟

عوارض آسكاريس

بيماري آسكاريس مي‌تواند به عوارض جدي ايجاد كند، از جمله:

1. تخريب بافت روده: حضور كرم‌هاي آسكاريس در روده مي‌تواند باعث تحريك و التهاب روده شود و به تخريب بافت‌هاي روده منجر شود.

2. عفونت‌هاي ديگر: انسداد روده ناشي از كرم‌هاي آسكاريس مي‌تواند باعث عفونت‌هاي ديگري مانند عفونت‌هاي مثانه يا عفونت‌هاي دستگاه تنفسي شود.

3. عوارض ريه: اگر كرم‌هاي آسكاريس به ريه مهاجرت كنند، مي‌توانند التهاب ريه، عفونت‌هاي مزمن ريه و حتي آسم را ايجاد كنند.

4. كاهش جذب مواد غذايي: وجود كرم‌هاي آسكاريس در روده مي‌تواند منجر به كاهش جذب مواد غذايي و تغذيه نامناسب شود، كه باعث كاهش وزن و ضعف عمومي بيمار مي‌شود.

5. اختلالات رشد و توسعه: در موارد خاص، به ويژه در كودكان، حضور كرم‌هاي آسكاريس مي‌تواند به اختلالات رشد و توسعه فيزيكي و ذهني منجر شود.

در صورت مشاهده هر يك از اين علائم يا ترس از ابتلا به بيماري آسكاريس، بهتر است به پزشك مراجعه كنيد تا تشخيص دقيق و درمان مناسب انجام شود و عوارض جدي جلوگيري شود.

تشخيص بيماري آسكاريس به چه شكلي مي باشد؟

تشخيص بيماري آسكاريس معمولاً بر اساس تاريخچه باليني، علائم، و انجام آزمايشات تشخيصي مانند آزمايش مدفوع و تصويربرداري انجام مي‌شود. روش‌هاي تشخيصي شامل:

1. آزمايش مدفوع: بررسي نمونه مدفوع براي شناسايي موجوديت كرم‌هاي آسكاريس يا تخم‌مرغ آن‌ها.

2. تصويربرداري: استفاده از راديولوژي تخصصي مانند راديوگرافي يا سونوگرافي براي تشخيص انسداد روده يا وجود كرم‌هاي آسكاريس در دستگاه گوارش.

3. آزمايش خون: انجام آزمايشات خون براي بررسي نشانگرهاي التهاب و افزايش آنتي بادي‌ها براي تشخيص عفونت.

4. بررسي علائم و علايم باليني: پزشك ممكن است با بررسي علائم و علايمي مانند درد شكم، اسهال يا يبوست، افزايش حجم شكم، و كاهش وزن، به تشخيص نهايي برسد.

با توجه به نتايج اين آزمايشات و ارزيابي تخصصي پزشك، تشخيص نهايي قطعي مي‌تواند اعلام شود و درمان مناسب شروع شود.

راه كار هاي درماني بيماري آسكاريس چيست؟

درمان بيماري آسكاريس

درمان بيماري آسكاريس اغلب با داروهاي ضدانگل انجام مي‌شود. داروهايي مانند آلبندازول يا مبندازول معمولاً براي كشتن كرم‌هاي آسكاريس و حذف آنها از روده استفاده مي‌شوند. مدت زمان درمان معمولاً توسط پزشك تعيين مي‌شود و ممكن است چندين هفته به طول بيانجامد.

علاوه بر داروهاي ضدانگل، ممكن است پزشك توصيه‌هاي ديگري نيز داشته باشد:

1. تغذيه مناسب: مصرف مواد غذايي سالم و غني از مواد مغذي براي تقويت سيستم ايمني بدن و بهبود بهبودي بيمار مفيد است.

2. تميزي و بهداشت شخصي: شستشوي دست منظم با آب و صابون پس از استفاده از دستشويي و قبل از خوردن غذا مي‌تواند كمك كننده باشد.

3. درمان عوارض: در صورت وجود عوارض مانند التهاب ريه يا انسداد روده، درمان اين عوارض نيز انجام مي‌شود.

در موارد شديدتر، مانند انسداد روده يا عفونت‌هاي مزمن، ممكن است نياز به جراحي باشد. همچنين، براي پيشگيري از عود بيماري، ممكن است پزشك توصيه‌هايي در خصوص بهداشت شخصي و محيطي بدهد. به همين دليل مهم است كه پس از درمان، نكات پيشگيري را به دقت رعايت كنيد.

مراقبت هاي لازم براي بيماري آسكاريس چيست؟

مراقبت‌هايي كه مي‌توانيد براي جلوگيري از ابتلا به بيماري آسكاريس و كمك به بهبودي بيماري انجام دهيد شامل:

1. شستشوي دست: شستشوي دست منظم با آب و صابون پس از استفاده از دستشويي و قبل از خوردن غذا به جلوگيري از انتقال انگل‌ها مي‌تواند كمك كند.

2. مصرف غذايي سالم: مصرف مواد غذايي پخته و طبخ شده به طور كامل و اجتناب از مواد غذايي خام كه ممكن است آلوده باشند، مانند سبزيجات و ميوه‌هايي كه قبلاً شسته نشده‌اند.

3. بهداشت محيطي: حفظ بهداشت محيط، به ويژه شستشوي دوره‌اي سطوح و تميزي به موقع دستگاه‌هاي بهداشتي مانند دستشويي‌ها، مي‌تواند از انتقال عفونت جلوگيري كند.

4. پيگيري درمان: رعايت دقيق دستورات پزشك و پايان دادن به درمان مقرر شده تا بهبودي كامل بيماري را تضمين كنيد.

5. مراقبت از كودكان: اطمينان حاصل كنيد كه كودكان بهبودي خود را دنبال مي‌كنند و از آنها خواهش كنيد كه به نكات بهداشتي مربوطه توجه كنند.

6. پاكسازي محيط: شستشوي منظم لباس‌ها، حوله‌ها و صفحات خواب به منظور كاهش مواد آلوده مي‌تواند به پيشگيري از عود بيماري كمك كند.

با رعايت اين مراقبت‌ها، مي‌توانيد خودتان و ديگران را از بيماري آسكاريس محافظت كنيد.

جمع بندي و گرفتن نتايج نهايي

بيماري آسكاريس ناشي از عفونت با كرم‌هاي آسكاريس است كه معمولاً به وسيله مصرف مواد غذايي يا آب آلوده به تخم‌مرغ‌هاي اين كرم انتقال مي‌يابد. علائم آن شامل درد شكم، اسهال يا يبوست، افزايش حجم شكم، و كاهش وزن مي‌شود. تشخيص بيماري از طريق آزمايش مدفوع و تصويربرداري صورت مي‌گيرد. درمان معمولاً با داروهاي ضدانگل همراه با توجه به توصيه‌هاي پزشك و مراقبت‌هاي بهداشتي انجام مي‌شود. بهبودي كامل نياز به رعايت دقيق درمان و مراقبت‌هاي بهداشتي دارد تا از عود بيماري جلوگيري


برچسب: بيماري ها.درمان بيماري ها.خدمات درماني در خانه.بيماري هاي مسري،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۵۷:۲۷ توسط:فريد انصاري موضوع: نظرات (0)